Sursa foto: Dziewul/Shutterstock.com

Ai vouchere de vacanță și încă nu ai reușit să le folosești? Ne bucurăm să te ajutăm! Echipa Dertour este alături de tine pentru a găsi vacanța perfectă pe care o poți achita cu voucherele primite. Află mai jos cum trebuie să procedezi pentru a le utiliza eficient.

Unde se pot folosi voucherele de vacanță? 

Vouchere (tichetele) de vacanță sunt bonuri nominale tipărite pe hârtie, asemănătoare celor de masă, sau sub forma unui card bancar. Cu ajutorul acestor bonuri, beneficiarul poate achiziționa servicii turistice exclusiv la locații de pe teritoriul României, pentru el și familia sa. 

Conform legisliatiei in vigoare, voucherele de vacanță sunt scutite de plata CAS și CASS. Aceste bonuri valorice se impozitează doar cu 10%, pe baza unui calcul bazat pe grila de salarizare și a deducerilor, de la un angajat la altul.  

Care sunt voucherele de vacanță valide?

Odată ce ai primit de la angajator voucherele pentru următoarea ta vacanță, ești liber apoi găsești hotelurile și pensiunile ce acceptă această variantă de plată. Înainte să te gândești la destinația călătoriei, verifică de la ce emitent sunt voucherele tale de vacanță. 

Dacă acestea sunt emise de Sodexo, Cheque Vacances sau Edenred România, atunci poți achita sejurul cu ele în agențiile Dertour. Valoarea totală a voucherelor de vacanță este de 1.450 RON. Filele au valori nominale, de 50 sau 100 RON. 

În cazul în care pachetul dorit de tine depășește suma de 1450 de lei, poți suplimenta valoarea rămasă cu bani (RON). 

Reține că: listele cu parteneri afiliați pot fi consultate accesând site-urile celor 3 operatori amintiți puțin mai sus. 

Ce valabilitate au voucherele de vacanță? 

Perioada de valabilitate a voucherelor este menționată chiar pe acestea. 

De regulă, voucherele de vacanță sunt valabile 12 luni de la data emiterii. Astfel, dacă perioada iulie și august este prea aglomerată pentru preferințele tale, poți folosi voucherele pentru a te bucura de o vacanță liniștită, pentru toamnă sau iarnă. 

De asemenea, dacă nu mai prinzi loc la hotelul dorit pe timp de vară, poți face rezervarea pentru anul următor. De reținut este faptul că voucherele pot fi utilizate doar pe teritoriul României.

Cum pot fi folosite vouchere de vacanță?

Fie că îți dorești cazare, fie că îți dorești transport sau pachete cumulate, intră mai întâi pe https://www.dertour.ro/hoteluri și caută hotelul potrivit pentru tine. 

Apoi, alături de colegii noștri, poți contura vacanța ta. Poți achita cu voucherul de vacanță și servicii de masă, transport sau tratament balnear.

Pot să cumpar vouchere de vacanță?

NU! Aceste bonuri valorice pentru achitarea vacanțelor la hoteluri și pensiuni din România nu sunt transmisibile. Doar titularul voucherelor de vacanță poate achiziționa pachetele turistice pentru el și familia sa, pe baza actului de identitate. 

Titularul trebuie să fie unul dintre turiștii care călătoresc. Vânzarea voucherelor de vacanță este interzisă de lege (află mai jos care sunt sancțiunile prevăzute de lege). 

Pentru a nu întâmpina probleme cu rezervarea vacantei, un voucher valid trebuie sa conțină următoarele elemente de identificare

  • Datele de verificare ale emitentului; 
  • Valoarea nominală a voucherului; 
  • Datele de identificare ale angajatorului; 
  • Datele de identificare ale titularului; 
  • Perioada de valabilitate a voucherului; 
  • Perioada în care voucherul a fost utilizat; 
  • Interdicția de a utiliza voucherul în unități neavizate; 
  • Interdicția unității de a oferi rest la plata cu vouchere. 

Sancțiuni pentru nerespectarea procedurii voucherelor de vacanță

În cazul în care titularul voucherelor de vacanță sau unitatea afiliată nu respectă prevederile legislației în vigoare, privind plata vacanțelor în România pe bază de vouchere, se pot emite sancțiuni de forma punctelor-amendă.

1 punct-amendă reprezintă contravaloarea unui salariu de bază brut minim, stabilit prin lege. Constituie contravenție și se sancționează cu 14 puncte-amendă următoarele:  

  • Fapta unității de a da rest în bani la plata cu vouchere de vacanță.
  • Comercializarea voucherelor de vacanță de către angajați, angajatori, unități afiliate și structurile de primire turistice. 
  • Diminuarea valorii nominale a voucherelor de vacanță utilizate de angajați. 
  • Emiterea voucherelor de vacanță de către alte entități decât cele prevăzute de lege. 

Ce sunt voucherele de vacanță pentru extrasezon?

Din cauza unei utilizări a voucherelor de vacanță din ce în ce mai crescute, fapt ce a dus la o supraaglomerare a unităților afiliate în perioadele de vârf, autoritățile au decis prin proiect de lege instituirea procedurii pentru emiterea voucherelor de vacanță pentru extrasezon.  

Aspecte privind emiterea voucherelor de vacanță pentru extrasezon: 

  • Vouchere de vacanță pentru extrasezon pot fi utilizate doar în lunile: aprilie, mai, octombrie și noiembrie. 
  • Angajații nu pot beneficia de ambele tipuri de tichete pentru plata vacanțelor (sezon / extrasezon), fiind nevoiți să aleagă într-un an una dintre cele două variante puse la dispoziție. 
  • Unitățile afiliate care acceptă vouchere de vacanță dedicate perioadei de extrasezon, pentru achiziționarea de servicii turistice în alte perioade decât aprilie – mai și octombrie – noiembrie, se sancționează cu 25 puncte-amendă și interzicerea pentru 2 ani a dreptului de a accepta aceste bonuri valorice.

Sunt diferențe între pachetul plătit cash și cel cu vouchere?

Legea interzice ca pachetul plătit prin vouchere de vacanță să fie mai scump decât cel plătit cash. În cazul în care se confirmă sesizările cu privire la această abatere de la lege, fapta constituie contravenție, sancționându-se cu 14 puncte-amendă și retragerea licenței de turism. 

Hotelul ales nu acceptă vouchere de vacanță. Cum procedez? 

Se poate întâmpla ca hotelul la care dorești să te cazezi să nu accepte vouchere de vacanță. De aceea, este important să vii intr-una din agențiile Dertour din România împreună cu voucherele de vacanță, să menționezi hotelul la care dorești să te cazezi și să achiți pachetul parțial sau integral în agenție.

Cum pot face o plângere față de anumite nereguli? 

În cazul în care vrei să înaintezi o reclamație, ca urmare a unei nereguli în activitatea operatorilor economici cu activitate de turism din România, ai la îndemână următoarele canale: 

Telefonul Consumatorului: 0 80 868 282

Adresa de e-mail: sesizari@mturism.ro 

Fișa de sesizare, ce poate fi descărcată de AICI.  

Rămâi alături de blogul Dertour pentru și mai multe informații utile, ce pot simplifica întregul proces pentru alegerea unei vacanțe de vis, în țară sau străinătate!