Aproape doi ani au durat discuţiile şi negocierile cu liderul mondial al turismului în ceea ce priveşte viitorul numelui TUI în România. A fost o perioadă lungă şi grea, cu atât mai mult cu cât a coincis cu o conjunctură naţională şi internaţională dificilă din punct de vedere economic. Iar, în astfel de perioade, deciziile trebuie să fie rapide şi urgent implementate. Şi, totusi, după aproape doi ani, pe 20 septembrie 2011 a avut loc ceea ce, cei mai mulţi participanţi au numit „Evenimentul turistic al anului 2011”. TUI şi Eurolines anunţau atunci, în prezenţa întregii industrii turistice, faptul că au ales să lucreze împreună pentru a avea un viitor comun în România. După o prezenţă de câţiva ani prin societatea Danubius din Constanţa pe zona de aducere a turiştilor străini în România, TUI şi Eurolines desenau un proiect de distribuţie a produselor TUI, dar şi a altor produse turistice de calitate printr-o reţea de vânzare ce urma să se cheme „Dertour “.
TUI, cu produsele, experienţa internaţională, brandul şi know-how-ul turistic împreună cu Eurolines, ca şi jucător important pe piaţa turistică românească îşi dădeau mâna pentru a ridica standardul industriei turistice româneşti. O altă imagine a agenţiilor de turism, al consultanţilor din agenţie, o mai bună pregătire profesională, dar şi mai mult zâmbet (we put a smile on people’s faces, acesta este sloganul TUI în lume!), o mai mare transparenţă, o mai mare încredere sau, altfel spus, un alt fel de sentiment în legătură cu o agenţie de turism, asta era ceea ce noi ne propuneam când lansam acest parteneriat. Tot atunci şi tot împreună ne stabileam şi nişte ţinte, care dădeau fiori colaboratorilor noştri pentru că erau considerate prea optimiste şi imposibil de atins.
Ceea ce s-a întîmplat în acest an ne-a depăşit aşteptările! }intele de vânzări nu numai că au fost atinse, dar şi depăşite, numărul de agenţii Dertour a fost mai mare decât ceea ce ne-am propus pentru acest prim an, colaboratorii noştri interni şi externi au învăţat mai repede decât ne aşteptam, atât produsele, cât şi tehnologia. Am avut lansări în toate oraşele mari (şi nu doar în ele) din România, unde am putut sta de vorbă cu cei din industrie. Am avut sute de apariţii în ziare şi reviste, mii de fani pe facebook şi un site (www.dertour.ro), care a crescut precum Făt-Frumos.