Euro

*Sursa foto: Vladyslav Starozhylov / Shutterstock.com

Conform unei analize a publicatiei austriece wirtschaftsblatt.at, destinatiile turistice din estul Europei sunt mai ieftine pentru vest-europeni, pentru aceeasi suma de bani acestia primind mai mult atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ.

Calculele publicatiei, bazate pe datele Institutului de Statistica din Austria, arata ca destinatiile de vacanta din zona Marii Mediterane sunt inca avantajoase din punctul de vedere al puterii de cumparare.

Preturile scazute ale produselor si serviciilor din tarile Europei de Est, comparativ cu cele practicate in tarile din Vest, ii ajuta pe vestici sa cheltuiasca mult mai putin pentru acelasi tip de produse si servicii, desi platesc cu aceeasi moneda – euro.

De exemplu, cu 100 de euro turistii pot achizitiona in Spania bunuri si servicii care pentru spanioli ar costa 122 de euro, raportat la puterea lor de cumparare. In Grecia, aceleasi produse si servicii ar costa 131 de euro, iar in Croatia 150 de euro.

Diferentele cresc si mai mult atunci cand vorbim de Turcia: aici turistii vest-europeni ar primi cu 100 de euro produse si servicii in valoare de 136 de euro sau chiar 143 de euro, ceea ce inseamna o crestere de 5,5% (2015).

In Slovenia avantajul puterii de cumparare creste pana la 126 de euro. Potrivit datelor Institutului austriac de Statistica, cele mai scumpe destinatii turistice sunt Elvetia (unde 100 de euro acopera de fapt produse si servicii in valoare de doar 69 de euro), Danemarca (75 de euro) si Suedia (80 de euro).

Bulgaria, Romania, Ungaria si Cehia: statele care genereaza cel mai bun ‘return on investment’

Cele mai avantajoase diferente se inregistreaza pentru cateva tari din Europa de Est, unde produsele si serviciile turistice sunt aproape de doua ori mai ieftine decat in tarile vestice.

Bulgaria se afla pe primul loc in topul destinatiilor turistice din estul Europei, din acest punct de vedere. Astfel, servicii care in Austria ar valora 100 de euro ajung sa valoreze in Bulgaria 212 euro.

In Romania valoarea acestor servicii ajunge la 190 de euro, in Ungaria 182 de euro, iar in Cehia – 174 euro.

Untitled

Sursa tabel/articol: www.wirtschaftsblatt.at