Vacanta este cel mai frumos moment din an si trebuie sa ne asiguram ca totul va decurge lin si fara probleme, pentru a ne putea relaxa si savura concediul. Insa uneori se pot ivi mici probleme care sa ne dea peste cap calatoria: fie este anulat zborul, fie nu se prezinta ghidul la destinatie, ne imbolnavim sau hotelul nu arata ca in poze. Ce ar trebui sa facem ca sa evitam aceste situatii sau cum sa le tratam cand acestea apar? Citeste mai jos…

Calatorie de cosmar? Iata ce sa faci…

1. Alege o companie de turism cu experienta si citeste foarte bine contractul inainte de a-l semna. Vezi daca sunt prevazute clauze de despagubire si in ce conditii.

2. Incheie o asigurare de calatorie sau de sanatate. Nu stii niciodata ce se poate intampla in vacanta – te poti imbolnavi sau accidenta – iar acest lucru te va costa foarte mult daca nu esti asigurat.

3. Daca iti cumperi biletele de avion direct de la o companie aeriana, afla care este politica de despagubire a acesteia, inainte de a zbura (sau de a cumpara biletele). Afla ce se intampla daca se anuleaza zborul din cauza companiei sau a conditiilor meteorologice si cui trebuie sa i te adresezi in acest caz. Cel mai indicat este sa pastrezi in telefon numarul companiei aeriene si a biroului din tara in care calatoresti.

4. Fa-ti o asigurare pentru bagaje. Daca nu ai o astfel de asigurare si se intampla sa nu-ti fie returnate dupa un zbor, adreseaza-te biroului companiei aeriene de pe aeroportul pe care aterizezi.

5. Daca mergi la destinatie cu autocarul si ai probleme, adreseaza-te direct companiei si nu calatorilor sau soferului. Pastreaza un numar de telefon al firmei transportatoare.

6. Daca la destinatie ghidul nu apare sau nu se tine de un program presatbilit, adreseaza-te companiei care ti-a facut contract. Nu astepta sa se sfarseasca vacanta pentru a face o plangere.

7. Noteaza-ti numerele de telefon ale Ambasadei, Consulatului, Companiei de zbor si agentiei de turism pentru cazuri extreme.

8. Trebuie sa ai asteptari realiste. Daca vremea este rea sau nimeresti in mijlocul unei greve aviatice, nu este vina nimanui. Nu este indicat sa faci scandal sau sa suni pe toata lumea. Asteapta in liniste si socializeaza cu ceilalti calatori.

9. Lasa un numar de telefon si date de contact celor din tara. Acestia ar trebui sa stie in permanenta unde te afli.

10. Ar fi indicat sa ai o persoana de incredere cu acces la cardurile/conturile tale. In caz de ceva, se poate adresa direct bancii si nu va trebui sa dai zeci de telefoane. Niciodata nu dezvalui PIN-ul unor straini, chiar daca se recomanda a fi de la banca. Banca nu iti va cere NICIODATA PIN-ul!

11. Daca hotelul nu este deloc la fel ca cel din fotografii, fa o sesizare si cere sa fii mutat. Da un telefon la agentia de turism si insista sa rezolve problema.

12. Fii flexibil! O calatorie planificata in cel mai mic detaliu poate fi destul de plictisitoare. Orice rasturnare de situatie – atat timp cat nu este grava sau periculoasa – poate duce la momente unice, fantastice, pline de adrenalina si invataminte. Nu intra in panica, orice ar fi. Totul are o rezolvare!