Sute de oameni de afaceri, manageri ai unor mari companii nationale si internationale au participat zilele trecute la “Business Days”, conferinta dedicata antreprenorilor, managerilor si mediului de afaceri din Craiova si din regiune.

In afara de prezenta in numar mare a reprezentantilor mediului de afaceri, oameni dornici sa aprofundeze sau sa impartaseasca, dupa caz, din propria lor experienta in afaceri, imbucuratoare a fost participarea a numerosi studenti si tineri anteprenori abia porniti la drum.

M-am bucurat sa fiu invitat, alaturi de unii dintre cei mai importanti intreprinzatori din tara, pentru a impartasi celor prezenti din experienta si cunostintele mele in domeniul afacerilor. Si pentru a le raspunde participantilor la intrebari pe teme precum „Atitudine si Performanta” , ”Inovatia in afaceri. Cum sa te diferentiezi prin creativitate” si „Antreprenoriat – de la viziune la strategie pe termen lung”.

Ma opresc asupra unui subiect pe care-l consider de maxima importanta, atat pentru un intreprinzator cat si pentru colaboratorii acestuia: excelenta in servicii. Este de fapt cheia succesului unei afaceri.

Actioneaza in permanenta ca sa aduci valoare altcuiva

Ce inseamna excelenta? Inseamna sa actionezi in permanenta ca sa aduci valoare altcuiva. Iar serviciile de excelenta presupun sa actionezi mai mult pentru a aduce mai multa valoare altcuiva.
O cultura de servicii de excelenta se intalneste acolo unde toata lumea, in fiecare zi, se ghideaza dupa acest obiectiv, acela de a aduce mai multa valoare celorlalti– incepand cu colegii si pana la clienti.

Preocupare continua de a fi mai bun

Este un efort pe care toata lumea trebuie sa il depuna pentru ca in fiecare zi sa faca lucruri pe care cu o zi inainte nu le-a realizat bine sau nu le-a facut deloc, in asa fel incat sa il suprinda placut pe celalalt.
Astfel va trezi, macar din cand in cand, acea mult-dorita senzatie de “WOW”, care il va face pe client sa se simta deosebit si sa vorbeasca in cercul sau despre acel om sau acea firma care i-a oferit serviciul respectiv. In acest fel, vei castiga foarte multi “ambasadori” fideli si vei reduce foarte mult cheltuielile de publicitate.

Un client multumit iti aduce alti 2-3 clienti in portofoliu, in timp ce un client nemultumit iti alunga alti zece.
Pe scurt, cei care sunt preocupati de servicii de excelenta trebuie sa actioneze permanent pentru ca ceea ce astazi reprezinta treapta “nemaipomenit”, maine acest nivel, deja atins, devine ceva “asteptat”.

Mai jos gasiti prezentarea: