Sursa foto: Pikoso.kz/Shutterstock.com

Ți-ai făcut planurile de călătorie în anul acesta? Cauți experiențe inedite, locuri mai puțin cunoscute sau culturi interesante? Trendurile din turism ne ajută să înțelegem cum se construiesc vacanțele și ce semnificație au.

Specialiștii în turism au constatat că în anul 2019 va avea loc o serie de tendințe interesante – datorită schimbării comportamentului consumatorilor și a accentului pus pe bunăstare și experiențe unice, personalizate. Dacă ești interesat ce trenduri vor fi anul acesta în turism, iată câteva din predicțiile de top împărtășite de experții din industrie:

Turismul digitalizat și personalizat

Sursa foto: Worawee Meepian/Shutterstock.com

Industria turismului se adaptează constant tehnologiei actuale. Acum, cu ajutorul tehnologiei și a aplicațiilor mobile putem efectua check-in-ul automat în aeroport, primi alerte instantanee dacă zborul nostru este întârziat sau dacă poarta de îmbarcare este schimbată.

Inteligența artificială, realitatea virtuală, recunoașterea vocii – acestea sunt o parte din inovațiile care vor prelua și simplifica vacanțele turiștilor în acest an.

Turiștii din întreaga lume au devenit entuziaști în ceea ce privește urmărirea în timp real a bagajelor printr-o aplicație mobilă, iar unul din cinci călători este interesat de realitatea augmentată. Aceasta din urmă îi ajută să se familiarizeze cu o destinație înainte de a merge acolo.

Într-un interviu recent, CEO-ul GetYourGuide, Johannes Reck susține că adevăratul succes în viitorul turismului îl constituie personalizarea. Peste jumătate dintre turiști spun că ar fi încântați să folosească un ghid turistic digital, acest lucru oferindu-le o experiență cu adevărat unică.

Observăm din ce în ce mai des o deschidere puternică față de aplicațiile mobile. Deși nu este o noutate, viteza cu care ne adaptăm este cu adevărat fără precedent. ”Cred că suntem într-un moment în care, în cinci până la zece ani, foarte, foarte puțini oameni vor rezerva călătoriile pe desktop”, spune Johannes Reck.

Un studiu realizat arată faptul că:

  1.       34% din clienți doresc ca cineva să le personalizeze călătoria și să le facă recomandări
  2.      41% din clienți doresc să se lase în voia tehnologiei și să lase inteligența artificială să le facă sugestii bazate pe experiențele lor trecute
  3.       52% din clienți spun că își doresc să aibă un ghid turistic în format digital (este o nișă spre care se îndreaptă tot mai multe agenții de turism)

Valoarea adăugată prin consultanța de calitate

Într-o lume care se îndreaptă spre digitalizare, mai este loc și pentru agențiile de turism? Se pare că da, însă doar pentru cele care livrează ceva în plus: consultanță de calitate.

O agenție de turism care înțelege importanța valorii adăugate pune în joc toată experiența sa, accesul la sisteme de rezervări mult mai performante și cuprinzătoare decât website-urile publice și, poate cel mai important lucru, faptul că agenții de turism au testat pe pielea lor majoritatea destinațiilor populare, hotelurile și companiile aeriene cele mai des rezervate.

Experiența consultanților de turism contează și poate face o mare diferență, de exemplu în cazul pachetelor tip charter, a croazierelor sau a vacantelor cu componente multiple, cum ar fi o escapadă la Disneyland. Toată lumea știe că cele mai bune sfaturi vin de la specialiști. Iar pentru variante de vacanțe personalizate, un consultant în turism este cel mai în măsura să identifice, să analizeze și să ofere cea mai avantajoasă soluție pentru vacanța ta.

Astfel, dacă ești în căutarea unei vacanțe, nu ezita să ceri sfatul unui specialist în turism.

Călătoriile în familie

Sursa foto: Studio Peace/Shutterstock.com

Un trend aflat în plină creștere în anul 2019 este turismul pe termen lung, cu familia. O variantă educativă pentru copii, care explorează o cultură nouă și învață o limbă străină și în care părinții lucrează remote sau freelance.

Acest tip de turism este mai frecvent în perioada vacanței de vară, fiind mai ușor atât pentru cei mici –mult așteptata vacanță, cât și pentru cei mari, pentru care deplasarea devine una de tip bleisure, îmbinând utilul cu plăcutul.

Iată o listă de conturi de Instagram ale unor familii plimbărețe:

@thebucketlisfamily

@byjetpack

@courtneyadamo

@nappy_nomad_

Pe măsură ce nomadismul modern câștigă teren, în 2019 vom auzi mult mai des de călătorii remote împreună cu cei mici.

De asemenea, familiile monoparentale schimbă cu totul fața turismului în familie, conform CNN. Familiile formate dintr-o singură persoană reprezintă acum aproape 30% din familiile din întreaga lume, iar acest lucru se observă și în turism. Acum, este mult mai facil pentru familiile monoparentale să călătorească, deoarece industria s-a adaptat cu ușurință cerințelor pieții.

Călătoriile de grup

Sursa foto: Dean Drobot/Shutterstock.com

Grupuri de prieteni, familii, dar și colegi de muncă au pus bani împreună dintotdeauna pentru a închiria case de vacanță la mare și cabane la munte, însă în 2019 este în creștere varianta ”deluxe” a închirierilor.

Stay One Degree se descrie ca fiind ”prima rețea socială de închiriere de vacanțe de lux”, permițând doar unui anumit set de membri verificați să rămână în casele ”premium”, fie că este vorba de un castel medieval din Scoția sau o vilă minimalistă din Corsica. În prezent, rețeaua afișează mai mult de 1.000 de proprietăți din 50 de țări și are peste 10.000 de membri.

Ce spui, îți iei gașca și închiriați împreună un castel?

Vacanțele de cuplu

Sursa foto: everst/Shutterstock.com

Deși conceptul de vacanță romantică la mare, soare și căldură, pe plaje întinse și pustii, cu apusuri de vis nu se va demoda prea curând, există o cerere în creștere care implică un grad mai mare de aventură, de experiențe duse la extrem, care să apropie cuplurile și mai mult sau să le ofere o cunoaștere mai amplă a locului.

Ideale pentru cuplurile în căutarea aventurii și a locurilor unice, total ferite de clișee, cresc în popularitate următoarele destinații: Xian, Kathmandu, Tibet, Congo, Orientul Mijlociu, Papua Noua  Guinee, Noua Zeelandă și Patagonia.

Tu unde vei merge anul acesta cu persoana dragă?

Turismul sustenabil

Preocuparea pentru mediul înconjurător este din ce în ce mai întâlnită printre noile generații de turiști. Astfel, unități de cazare din întreaga lume, dar și companii aeriene au luat atitudine în acest demers. Marriott International, de exemplu, dorește să reducă pierderile de alimente cu 50% până în 2025. Hotelul Armani din Dubai încearcă să reducă deșeurile de bucătărie cu 80%, iar resturile generate sunt transformate în nutrienți pentru sol.

KLM a lansat un nou concept pentru zborurile intercontinentale: tăvile și tacâmurile au devenit mai ușoare, ceea ce ajută la reducerea emisiilor de CO2. Ba mai mult, suportul de hârtie de pe tăvi a fost înlăturat, ceea ce va conduce către scăderea necesității anuale a foilor de hârtie cu câteva milioane.

Există câteva destinații care și-au făcut o misiune din a câștiga lupta pe frontul ecologic. Spre exemplu, în Maroc și Palawan nu se vând pungi de plastic.

Călătoriile scurte și desecheia marilor succese

Un alt trend în plină creștere: city break-urile. Conform revistei ELLE, peste 50% dintre turiștii din întreaga lume au declarat că plănuiesc ca în acest an să călătorească mai des în weekend. Numit și ”bite sized travel”, acest concept este benefic atât pentru turiști, cât și pentru economiile locale.

Spare fare

Acest trend cuprinde rezervările de călătorii nefolosite. Pentru a evita pierderea completă a banilor a fost creat un start-up SpareFare ce pune la dispoziția călătorilor o platformă pe care clienții își pot încărca biletele de avion, cazările sau pachetele de vacanță și le pot vinde la un tarif convenabil altor călători. În acest fel persoana își poate recupera o parte din banii investiți.

Destinațiile ”Instagrammable”

Sursa foto: Daniele Angelini/Shutterstock.com

Fie că ne place, fie că nu, Instagram a devenit un ”catalog” al unora dintre cele mai pitorești și frumoase locuri de pe glob. Acum, le poți arăta prietenilor tăi unde călătorești, le poți sugera unde să călătorească, ce merită explorat etc. Într-un sondaj efectuat de compania britanică Schofields, peste 40% dintre respondenții sub 33 de ani consideră că ”Instagramabilitatea” este unul dintre cei mai importanți factori în alegerea destinației de vacanță. La mare, munte sau în orașe istorice, călătoriile anului 2019 vor fi influențate și mai mult de mediile sociale.

Tu ce alte trenduri în turism mai cunoști?